poniedziałek, 16 kwietnia 2018

5 książek na wiosenne pikniki

 Hej, hej, Kochani!
W tym roku wiosna nareszcie nas rozpieszcza!  Słońce świeci i naprawdę nie chce się siedzieć w domu! Ja ostatnio odkryłam przyjemność ze spędzania czasu na kocyku w parku i choć mnie muszą towarzyszyć podręczniki do historii, postanowiłam dziś podzielić się z Wami zestawieniem książek, które w mojej opinii idealnie nadają się na wiosenne lekkie zaczytanie! Nie są ambitne, lecz dają przyjemność - a przecież tego wszyscy szukamy!

DLA FANÓW ROMANSÓW
 Nicholas Sparks - "Jesienna miłość"
Nie dajcie się zwieść tym tytułem! Najsłynniejsza powieśc Sparksa jest dobra na każdą porę roku. To cienki romans, który przedstawi Wam niebanalną historię miłosna. W odróżnieniu od większości romasów nie skupia się na pokazywaniu seksu, a uczucie nie wybucha od pierwszego wejrzenia. "Jesienna miłość"pokazuje dopiero budzące się, rozkwitające, niewinne uczucie, które jest zdolne do największych poświęceń. Weźcie koniecznie chusteczki, bo zakończenie wyciska łzy! Na szczęście czerwone oczy można wytłumaczyć alergią na pyłki!



DLA FANÓW HISTORYCZNYCH KLIMATÓW
Oliver Potzsch - "Córka kata"
Wymiary tej książki mogą przerażać, ale nie martwcie się. Powieść tego niemieckiego pisarza, choć grubaśna, wciąga niemiłosiernie i nie pozwala się od siebie oderwać (pamiętajcie więc lepiej o posmarowaniu się kremem z filtrem). Oparta na autentycznej historii rodzinnej książka przedstawia losy pewnego bawarskiego miasteczka, w którym niespotykanych okolicznościach giną młode, niewinne dzieci. Dodajmy do tego fakt, że "Córka kata" rozgrywa się w okresie wojen religijnych, a główna oskarżoną staje się miejscowa położna podejrzewana o konszachty z Szatanem. "Córka kata" zachwyciła mnie pasjonującym i wiernym oddaniu tła historycznego, ciekawymi, wielowymiarowymi bohaterami oraz misternie zbudowaną intrygą!

DLA FANÓW FANTASY
Maria V. Snyder - "Siła trucizny"
Niemal zupełnie nieznana w Polsce, a tak dobra książka! Historia Yeleny, mieszkanki rządzonego przez kastę wojskowych kraju,która jako morderczyni czeka na wykonanie wyroku śmierci. Niespodziewanie los daje jej jeszcze jedną szansę - może zostać testerką żywności jednego z wysoko postawionych oficerów. "Siła trucizny" to pełna spisków, zdrad i pędzącej na łeb na szyję akcji historia, od kktórej nie sposób się oderwać. Jej plusami są zdecydowanie świetnie skonstruowany świat przedstawiony, w którym idealnie oddano realia życia pod dyktaturą. A na dodatek idealny, ciekawy wątek miłosny! Polecam wszystkim, którzy dość mają schematycznych młodzieżówek fantasy.


DLA FANÓW KRYMINAŁU
Remigiusz Mróz - "Kasacja"
Oczywiście, że w tym zestawieniu musiało znaleźć się coś od Remigiusza Mroza. Tym razem postanowiłam postawić na początek najsłynniejszej serii uwielbianego autora - może dlatego, że sama sięgnęłam po nią  Warszawska prawniczka Joanna Chyłka  prowadzi sprawę z góry skazaną na przegraną. Broni syna jednego z wysoko postawionych oficjeli. Sprawa wydaje się być beznadziejna, bowiem młody mężczyzna został znaleziony w mieszkaniu z brutalnie okaleczonymi zwłokami. Bezkompromisowa Joanna Chyłka nie ma jednak zamiaru się poddać. "Kasacja" to cudowny,genialny thriller ze świetnie skonstruowanymi bohaterami, porywającą i pełną zwrotów akcji fabułą oraz humorem na wysokim poziomie powieść. Ale, uwaga! Uzależnia!


DLA FANÓW HUMORU
Katarzyna Berenika Miszczuk - "Ja, diablica"
Czasem każdy z nas potrzebuje po prostu wyłączyć myślenie. W takiej sytuacji idealnym
rozwiązaniem są książki Katarzyny Bereniki Miszczuk. Mnie szczególnie do gustu przypadła historia o Wiktorii Biankowskiej, która po swojej śmierci... trafia do piekła! I staje się jedna z pomocnic Lucyfera. Piekło nie jest jednak aż tak złym miejscem - trwa w nim ciągła impreza, mieszkają naprawdę seksowni diabłowie (w tym Beleth, mój przyszły mąż) oraz inne ciekawe postaci. "Ja, diablica" to pełna ironii, humoru i sarkazmu powieść, która każdemu przywróci na twarz uśmiech! Jest napisana prostym językiem,który pozwala wczuć się w myślenie bohaterów. Zaskakuje przemyślaną fabułą i stanowi idealne rozwiązanie na wiosenne popołudnie w plenerze!

A Wy, jakie ksiażki polecacie na wiosnę?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz