poniedziałek, 26 marca 2018

Niewystarczająco dobry book tag

Hej, hej, Kochani!
Jakiś czas temu zostałam nominiowana przez Kitty Aillę do zrobienia losowanego tagu, który wprowadziła ona na polską blogosferę. Dzisiaj, korzystając z tego, że ostatnio czytam jedynie lektury, a nie książki, które sama bym wybrała, postanowiłam go dla Was wykonać. Na czym polega? Pozwolę sobie zacytować Darię:
Polega on na tym, że wypisuję 30 imion bohaterów męskich i żeńskich, po czym parami losuję ich do kategorii. Następnie decyduję.
1. W TWOJEJ DRUŻYNIE, KTÓRA BIERZE UDZIAŁ W ZAWODACH ORTOGRAFICZNYCH, POZOSTAŁO TYLKO JEDNO MIEJSCE. KOGO WYBIERZESZ, JAKO OSTATNIEGO CZŁONKA SWOJEGO ZESPOŁU?

Layken ("Pułapka uczuć") vs. Dymitr ("Akademia wampirów")
Właściwie bez chwili wahania postanowiłam wybrac Layken? Dlaczego? Studiuje literaturę, interesuje się poezją, a dodatkowo jej partner jest nauczycielem - czy mógłby mi się trafić lepszy pomocnik?

2. OBAJ BOHATEROWIE CHCĄ CIĘ ZABIĆ. WYKLUCZENIE KTÓREGO Z NICH JAKO PIERWSZEGO DAŁOBY CI WIĘKSZE SZANSE NA PRZEŻYCIE?


Oliwia ("Jak powietrze") vs. Dominik ("Jak powietrze")
No proszę, nasze zakochańce zmówiły się przeciwko mnie! Oczywiście, że nie pozbyłabym się Oliwii - wydaje mi się dużo bardziej bierna i delikatna. Natomiast Dominik to jednak chłopak z Pragi i bić się potrafi - wyeliminowanie go pozwoli mi ujśc z życiem.

3. JESTEŚ NA IMPREZIE I GRACIE W BUTELKĘ. MUSISZ POCAŁOWAĆ JEDNEGO Z TYCH DWÓCH BOHATERÓW. KTÓREGO Z NICH WYBIERZESZ?


Kestrel ("Pojedynek) vs. Wiktoria ("Ja, diablica")
Kurczę, bo ja tak ogólnie to wolę chłopców xd Ale jak mus to mus! Wolałabym całować się z Wiktorią - łatwiej byłoby mi obrócić całą sytuację w żart. 


4. ZOSTAŁEŚ WYLOSOWANY DO WZIĘCIA UDZIAŁU W IGRZYSKACH ŚMIERCI. KTÓRY BOHATER ZGŁOSI SIĘ ZA CIEBIE NA OCHOTNIKA?



Gale ("Igrzyska śmierci") vs. Beleth ("Ja, diablica)
Uważam, że dużo łatwiej byłoby mi namówić Beletha. Po pierwsze - jako diabeł jest nieśmiertelny i wygraną ma w kieszeni. Po drugie, Gale, jako mieszkaniec Panem wie, jak okrutne są Igrzyska - wątpię więc, by chciał brać w nich udział. 


5. ZOSTAŁEŚ UWIĘZIONY NA WYSPIE W CIĘŻKICH WARUNKACH. KTÓREGO Z TYCH BOHATERÓW BYŁABYŚ GOTOWA POŚWIĘCIĆ W AKCIE KANIBALIZMU?


Cezary Baryka ("Przedwiośnie") vs. Wiktor Forst ("Ekspozycja")
Kolejny bardzo prosty wybór! Z radością zjadłabym Barykę za to, jakim był człowiekiem i co wyrabiał w Nawłoci. A Wiktor raczej tak łatwo nie dałby się przerobić w obiadek - no i posiłek skażony narkotykami też mnie nie pociąga.


6. JESTEŚ NOWYM SUPERBOHATEREM MARVELA/DC. KTÓRY BOHATER ZOSTANIE TWOIM POMOCNIKIEM?


Kordian ("Kordian") vs. Arin ("Pojedynek")
Z serii interesujące fakty o mnie: nie obejrzałam ani pół filmu o superbohaterach. Moja wiedza będzie się więc opierać na przypuszczeniach. Decyduję się na Arina, ponieważ jest dużo bardziej sprytny i przystosowany do różnych niebezpiecznych zadań. A Kordian jest ciut za bardzo rozchwiany psychicznie - nie wiem, czy w momentach kryzysowych znów nie nawiedziłby go Strach i Imaginacja.

7. JESTEŚ KIEROWNIKIEM FIRMY. KTÓREGO Z BOHATERÓW ZWOLNIŁBYŚ ZE WZGLĘDU NA BRAK UMIEJĘTNOŚCI KOMUNIKACYJNYCH?

Balladyna ("Balladyna") vs. Kordian ("Kasacja")
Z całą pewnością pozbyłabym się Balladyny! To okrutna zbrodniarka, dążąca do celu DOSŁOWNIE po trupach. Nie chciałabym takie osoby w mojej firmie.

8. WŁAŚNIE SKOŃCZYŁAŚ CZYTAĆ KSIĄŻKĘ, W KTÓREJ TWÓJ ULUBIONY BOHATER UMARŁ. KTO BĘDZIE POTRAFIŁ NAJLEPIEJ PODNIEŚĆ CIĘ NA DUCHU?


Ally ("Ostatnia spowiedź") vs. Peeta ("Igrzyska śmierci")
Bleee, Peeta, fuuuj, Peeta! On u  mnie wywołałby tylko irytację! Decyduje się na Ally - w takich chwilach kobietę najlepiej zrozumie kobieta, która nie będzie się śmiać, że płaczecie z powodu jakiejś durnej książki.

9. PORA NA POWRÓT DO LICEUM. KTÓRY BOHATER BĘDZIE NALEŻAŁ DO PACZKI "TYCH POPULARNYCH"?



Izabela Łęcka ( "Lalka") vs. Katniss ("Igrzyska śmierci")
Z całą pewnością do tej "lepszej" grupy można zaliczyć Izę. Pewna siebie, pochodząca z bogatej rodziny, lekko pusta i zakochana w sobie dziewczyna, gardząca uczuciami innych - czyż to nie stereotypowa amerykańska cheerleaderka? Natomiast Katniss jest biedna, cicha i wycofana - aby ją docenić, należy ją bliżej poznać.


10. NADSZEDŁ DZIEŃ, NA KTÓRY TAK DŁUGO CZEKAŁAŚ - DZIŚ W KOŃCU JESTEŚ ROK STARSZA! KTÓRY Z BOHATERÓW BĘDZIE MIAŁ WYSTARCZAJĄCY TUPET, ABY ZAPOMNIEĆ O TWOICH URODZINACH?


Yelena ("Siła trucizny") vs. Auburn ("Confess")
Ojej, naprawdę trudny wybór! Myślę, że tak naprawdę żadna z nich. Ale jeśli już musiałabym wybierać, to zdecydowałabym się na Auburn - ta młoda kobieta ma na głowie naprawdę wiele problemów, więc nie zdziwiłabym się, gdyby moje urodziny przeszły bez echa.

11. WŁAŚNIE ODKRYŁAŚ WSCHODZĄCĄ GWIAZDĘ BOOKTUBE'A. KTÓRY BOHATER NIĄ BĘDZIE?



Peyton ("Jej wysokość P.") vs. Rose ("Akademia wampirów")
Aby zaistnieć w jakichkolwiek social mediach, trzeba mieć charyzmę i pewność siebie!  A tego niestety nieco brakuje zakompleksionej z powodu swoje wzrostu Peyton. Dlatego Rose, która jest świadoma swoich atutów i nie da sobie w kaszę dmuchać wydaje mi się dużo lepszą kandydatką!

12. ORGANIZUJESZ IMPREZĘ Z NOCOWANIEM! NIESTETY, MOŻESZ ZAPROSIĆ TYLKO JEDNĄ OSOBĘ. KTÓRY BOHATER OTRZYMA ZAPROSZENIE?


Bradin ("Ostatnia spowiedź") vs. Livia ("Dance, sing, love. Miłosny układ")
Po pierwsze na piżama party wolałabym jednak dziewczynę! Po drugie, nie wydaje mi się, żeby zaproszenie gwiazdy rocka na imprezę gwarantowało, że będzie ona skromna, cicha i spokojna. Tancerka wydaje mi się być dużo lepszym pomysłem!

 
13. O, NIE. JESTEŚ W CIĄŻY. KTO JEST MATKĄ/OJCEM?

Tom ("Ostatnia spowiedź") vs. Adrian ("Akademia wampirów") 
O NIE! DWÓCH MOICH MĘŻÓW W JEDNYM PYTANIU! JAK JA MAM WYBRAĆ? Najchętniej jedno dziecko z jednym, drugie z drugim. Ale jeśli jestem zmuszona do tego wyboru, to, niech będzie - decyduje się na Toma, który, zwłaszcza w ostatnim tomie, wydaje mi się bardziej odpowiedzialny i dojrzalszy od Adriana. Niemniej ten wybór łamie mi serduszko!

14. WŁAŚNIE NAPISAŁAŚ NIEZWYKLE DŁUGĄ I WAŻNĄ WIADOMOŚĆ. KTÓRY Z BOHATERÓW ZOBACZYŁBY, CO NAPISAŁAŚ, ALE CI NIE ODPOWIEDZIAŁ?

Joanna Chyłka ("Kasacja") vs. Patryk Hauer ("Wotum nieufności")
Właściwie obydwoje bohaterów bym o to podejrzewała.  Ale chyba większe prawdopodobieństwo to pani mecenas. Kiedy bowiem skupia się ona na sprawie, cały świat przestaje dla niej istnieć. Jest też duże prawdopodobieństwo, że Chyłka byłaby w alkoholowym ciągu. Natomiast dla Patryka Hauera social media to miejsce pracy. Wątpię, że pozwoliłby sobie na taką wpadkę wizerunkową.

15. W KOŃCU WSTAŁAŚ Z ŁÓŻKA I PORA ZJEŚĆ ŚNIADANIE. OKAZUJE SIĘ, ŻE KTOŚ ZAJĄŁ MIEJSCE TWOJEJ MAMY W KUCHNI... KTO?

Daria Seyda ("Wotum nieufności") vs. Stanisław Wokulski ("Lalka")
Wybór jest oczywisty! Daria, nawet kiedy pełniła ważne funkcje państwowe, starała się uczestniczyć w jakimkolwiek stopniu w życiu rodziny. Natomiast Stasia w żadnym stopniu nie jestem w stanie sobie wyobrazić w kuchni! NO WAY!

Mam nadzieję, że TAG przypadł Wam do gustu!



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz