czwartek, 29 czerwca 2017

Powiedz mi szczerze book tag

ej, hej, Kochani!

W czerwcu miałam bardzo małą ochotę na czytanie, dlatego pierwszy raz od niepamietnych czasów nie mam na dzisiaj przygotowanej żadnej recenzji :O Mam nadzieję, że sytuacja szybko wróci do normy i już wkrótce na blogu znów zagoszczą moje opinie o książkach. Tymczasem dziś przychodzę do Was z tagiem, który znalazłam na włoskim kanale vlogerki Ilenii Zodiaco. Mam nadzieję, że przypadnie on Wam do gustu!




1) Książka, która mieszka na Twojej półce najdłużej?
Mam na półce tyle książek, że trudno się zdecydować z całą pewnością. Myślę jednak, że do takich rekordzistek można zaliczyć"Klasę pani Czajki. Dostałam ją od świętego Mikołaja w II klasie podstawówki i wciąż nie mogę się z nią rozstać.

2) Co czytasz obecnie? Jaką książkę przeczytałaś ostatnio? Jaka ksiązka czeka na Ciebie w kolejce?
Obecnie czytamHotel Varosovie - dziejącą się na przełomie wielu, wielu lat opowieść o Warszawie. Wcześniej przeczytałam Złego Romeo którego recenzję już możecie odnaleźć na blogu. Natomiast kolejną książką, którą pragnę poznać są "Ulubione momenty" - oczywiście, z book touru.

3) Jaką książkę wszyscy kochają, a Ty jej nienawidzisz?
Diabelskie maszyny. Robiłam dwa podejścia do tej książki, ale absolutnie mnie odrzuciło. Nie podobali mi się sztuczni, papierowi bohaterowie i brak oddania realiów epoki. Nie, nie, nie.

4) Jaką książkę wciąż powtarzasz sobie, że przeczytasz, ale sama dobrze wiesz, że tego nie zrobisz?
Dużo jest takich książek, bo wiem, że mi życia nie starczy, ale myślę, że tak sytuacja ma się z Doktorem Żywago. Choć bardzo chcę poznać tę historię, to jednak coraz dalej mi od tych klimatów czytelniczych. Ale może się uda!

5) Jaką książkę planujesz przeczytać na emeryturze?
Katedrę Marii Panny w Paryżu. To książka, która wymaga spokoju i skupienia, a także dojrzałości. Liczę, że tego wszystkiego na emeryturze nie będzie mi brakowało.

6) Odwieczny problem z ostatnią stroną - czytasz od razu czy spokojnie czekasz na to, jak skończysz całą książkę?
Zależy. Jeśli książka niezbyt mi się podoba, nie czuję się w nią wciągnięta, to zerkam, by zobaczyć, czy jest coś, dla czego warto kończyć lub w poszukiwaniu czegoś, co mnie zaciekawi. Jednak jeśli jestem pochłonięta akcją, to nie zaglądam, lecz cierpliwie czekam, co będzie dalej.

7) Przedmowy, posłowia, wprowadzenia - są potrzebne czy to tylko marnowanie czasu i papieru?
Tutaj znowu będę twierdzić, że to zależy. Przedmowy i wprowadzenia - tak, zawsze. Dają one czytelnikowi lepszy ogląd w sytuację autora, wprowadzają różnorakie konteksty, które mogą jeszcze bardziej uatrakcyjnić lekturę. Natomiast podziękowania - tu już bym się zastanawiała. Zazwyczaj ich, przyznaję się, nie czytam.  Lubię, kiedy są one nieco bardziej kreatywne, niż wyliczenie nazwisk osób, które i tak nic mi nie mówią.

8) Z jakim bohaterem książkowym chciałabyś zamienić się na życia?
Niewielu jest takich. Lubię moje spokojne życie, a bohaterowie książkowi zazwyczaj takich nie mają, bo o czym wtedy czytać. Niemniej mogłabym zamienić się z Tate z Ugly Love. Łączy mnie z nią podobna uczuciowość, podobne problemy. Mogłabym wziąć jej Milesa i szczęśliwe zakończenie.

9) Czy masz jakąś książkę, którą wiążesz ze szczególnym okresem w swoim życiu?
Tak. Rywalki - pogodna książka, która rozświetliła jedne z najgorszych chwil mojego życia. I tyle na blogu :)

10) Opowiedz o książce, którą zdobyłaś w jakiś nietypowy sposób.
Z przykrością muszę przyznać, że chyba nie ma takiej książki. Nudna jestem :)

11) Jakiej książce pokazałaś najwięcej miejsc?
Myślę, że niezłe włajaże odbyłam ze Złym Romeo. Przejechał ze mną trasę Warszawa-Sanok, potem Kraków-Nowy Dwór Mazowiecki, a wreszcie Warszawa-Kraków. Mój mały podróżnik xD

12) Lektura szkolna, która, gdy musiałaś ją przeczytać, zdawała się być koszmarem, ale później ją doceniłaś?
Myślę, że do tej kategorii pasują Krzyżacy. Kiedy w I klasie gimanzjum ją czytałam, wydawała mi się nie do przebrnięcia. Teraz, po tym jak przeczytałam "Potop" i nawet mi się spodobało, to myślę, że warto zrobić drugie podejście - szczególnie do historii Juranda.

13) Książki nowe czy używane?
Nie robi mi to różnicy. Zarówno nowe, jak i używane mają swoje zalety. Nowe - są tylko moje i ładnie pachną. Natomiast używane mają duszę - czuję, że staję się częścią ich historii. Lubię zastanawiać się, kto wcześniej miał je w swoich łapkach i jakie były jego wrażenia. Dlatego równie często jak w ksiegarni, można mnie znaleźć w bibliotece czy na książkowych wymianach.

14) Czytałaś coś Dana Browna?
Zaczęłam Kod Leonarda da Vinci, jednak zupełnie nie przypadł mi do gustu. Dlatego temu panu mówię stanowcze i zdecydowane nie.

15) Ekranizacja, która podobała Ci się bardziej niż książka?
Zdecydowanie bardziej przypadła mi do gustu ekranizacja Papierowych miast. W przypadku powieści byłam znudzona, irytowali mnie główni bohaterowie. Film jednak mnie wciągnął i miał bardzo fajne przesłanie: w życiu ważniejsza od miłości jest przyjaźń.

16) Czy czytałaś kiedyś książkę, która sprawiła, że poczułaś się głodna?
To nie jest pytanie do mnie. Ja zawsze jestem głodna. Ale przy Hopeless miałam straszną ochotę na ciasteczka czekoladowe, te pieczone przez Holdena.

17) Czy jest osoba, z której polecenia książki zawsze czytasz?
Mamusia. Bo jak mamusi się coś spodoba, to mnie raczej też. Zresztą, to ona od dziecka kształtuje mój gust czytelniczy. Często też sięgam po to, co poleca mi Kitty Ailla, bo choć z reguły nasze gusta są różne, to jak Kiciak wybierze coś specjalnie dla mnie, zawsze mi się to podoba.

18) Książka, która nie jest jedną z tych, po które często sięgasz, ale która bardzo ci się podobała?
Z całą pewnością seria Czas Żniw. Nie jestem fanką fanatsy, jednak historia ta zachwyciła mnie swoją monumentalnością, genialnym rozplanowaniem i cudownymi bohaterami! Nie mogę się doczekać, jak sięgnę po Pieśń Jutra!

Mam nadzieję, że tag przypadł Wam do gustu. Do jego zrobienia nominuję:

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz